ResizedImage174250 17 Kvalitetsklubb Emblem CMYK Positiv Godkjent    

Anbefalinger - Fysisk aktivitet (lek og trening) under coronavirus-perioden

Bilde Anbefalinger Corona periode 4

Fra forrige uke ble vårt samfunn drastisk endret i forhold til flere ting, blant annet muligheten for organisert trening og egentrening eller gruppetrening på treningssentre. Per i dag er det uvisst hvor lenge dette vil vare.

SIL Fotball stiller seg selvfølgelig solidarisk bak myndighetenes råd og vi anbefaler alle våre medlemmer og følge til enhver tids gjeldene regler og retningslinjer.

Vi anmoder likevel alle våre medlemmer om å holde seg i aktivitet på egen hånd. Dette er viktig av flere grunner. Din egen utvikling, ditt lags prestasjoner fremover og ikke minst din helse vil i stor grad bli påvirket av din evne til å være i fysisk aktivitet i den kommende perioden. 

Fremover har du muligheten til å erstatte gymtimene på skolen med en av våre anbefalte økter. Planlegg dette godt, så har du god tid til å være fysisk aktiv og faktisk trene på det du selv ønsker å forbedre.

Vi anbefaler følgende type økter fremover, kategorisert 1-5, som egentrening:

  1. Økter som utvikler TEKNIKK
  2. Økter som påvirker KOORDINASJON og BALANSE, og som er SKADEFOREBYGGENDE.
  3. Økter som utvikler UTHOLDENHET
  4. Økter som utvikler EKSPLOSIV STYRKE, SPENST og HURTIGHET
  5. Les i tillegg teori om spillet både kollektivt og individuelt for å utvikle FORSTÅELSE

Når det gjelder kategori 1:
Teknisk lek og trening. Finn en ball. Tren i snøen, inne i huset, i garasjen, gjerne mot en vegg, lag et mål, bruk fantasien. Tren på ulike tekniske detaljer (sjonglering, føring, vendinger, finter, mottak/medtak, pasninger og skudd).

Spillere i alderen 6-11 år
Vi anbefaler økter innenfor kategoriene 1 og 2.
Vi anbefaler minimum 4 økter per uke. Men er interessen veldig stor kan man trene så mye man vil.

Spillere i alderen 12 år-senior
Vi anbefaler økter innenfor alle kategoriene. Vi anbefaler minimum seks økter for de som ønsker å utvikle seg. Minimum to økter per uke i hver av kategoriene 3 og 4. Minimum én økt per uke i kategori 2. Økter i kategori 1 og 5 kan man legge inn så mye man klarer i hele perioden😊. Husk å styre belastningen fra dag til dag.

For alle - også far, mor, bestemor, bestefar osv
Vi anbefaler også lek ute, turer i skog og mark, skiturer og husarbeid som bidrar til at man er i fysisk aktiviet 😊

Innhold og øvelser innenfor de ulike kategoriene
Mange spillere, spesielt på seniorlag og de som har vært med på SIL FotballXtra Akademi og TelenorXtra FFO har mye kunnskap om hva som bør være innholdet i de ulike kategoriene. Bruk øvelser fra treningene og vær kreativ i forhold til utstyr,

Vi ønsker samtidig å dele noen treningsprogram fra andre klubber som har laget ulike opplegg for sine spillere. Her kan du hente tips og inspirasjon til ulike økter innenfor de ulike kategoriene.

  • FK Bodø/Glimt. Se link her
  • Lillestrøm SK - Akademiet. Se vedlagt PDF under (Gjelder spillere fra 13 år og oppover).

HUSK EAT MOVE SLEEP OG ALLE GODE RÅD FOR Å UNNGÅ SMITTE! 
GOD TRENING! 😊

Sportslig hilsen,
Stian Theting
Sportssjef SIL Fotball

Menn 4. div 2020

1. Mosjøen 0
2. Sandnessjøen 0
3. Saltdalkameratene 0
4. Rana 2 0
5. Røst 0
6. Grand Bodø 0
7. Innstranda 0
8. Junkeren 2 0
9. Olderskog 0
10. Fauske/Sprint 0

Damer 2. div 2020

1. Grand Bodø (d) 0
2. Sandnessjøen (d) 0
3. Grand Bodø 2 (d) 0
4. Innstranda 2 (d) 0
5. Fauske/Sprint (d) 0
6. Grand Bodø 3 (d) 0
7. Bossmo & Ytteren (d) 0
8. Halsøy (d) 0
9. Innstranda (d) 0

Menn 5. div 2020

1. Mosjøen 3 0
2. Brønnøysund 0
3. Mosjøen 2 0
4. Vega 0
5. Radaasen 0
6. Sandnessjøen 2 0
7. Sømna 0
8. Grane 0
ukens hjemmekamper 2018
grasrotandelen right
727x250 1 facebook nor
klubben i